maandag 18 mei 2009

Even voorstellen


Beste lezer en hondenvriend,

ik ben Gido de hond. Ik ben een Zwitserse witte herder. Ik ben op 13 april 2008 geboren in Holten.
Mijn vader heet Cedor, mijn moeder heet Tara. Ik woon sinds 6 juni 2008 in Apeldoorn bij Ineke en André. Ik voel me helemaal thuis bij hen. Twee dagen in de week ben ik bij Piet en Truus omdat mijn baasjes dan de hele dag werken. ook ben ik twee ochtenden alleen thuis. Heerlijk!
Tot negen maanden moest ik nog in de bench, omdat ik graag aan stoelpoten knaagde en dingen omgooide, maar nu laat ik alles netjes staan en hoef ik niet meer in de bench. Ik lig graag achter de bank voor het raam, want dan kan ik alles goed in de gaten houden wat er buiten gebeurt.
Ik kan al best veel vind ik. Ik ben met mijn baasje op puppycursus geweest en op een vervolgcursus. Ik weet dus al veel commando's zoals zit, af, hier. Soms heb ik geen zin om te luisteren en dan zucht ik wel eens als ik weer wat moet. Nu ben ik op clickercursus want mijn baas vind dat ik te hard trek aan de riem. Dat weet ik wel, maar soms wil ik ergens snel heen. Eerst lukte dat aardig, maar mijn baas wordt wel wat consequenter, dus kan ik maar beter luisteren, anders schiet het helemaal niet op. Ik kom veel honden tegen. Sommige vind ik leuk, anderen wat minder. Ik heb een paar regelmatige vrienden en vriendinnen: Luca, Zoë, Milo, Evi, Yari, Wolfje, Raya, Kyra en Tygo.
Mijn grootste hobby's zijn rennen, spelen, eten en slapen. Mijn favoriete speelgoed is een tennisbal, een frisbee en een voetbal.
Mijn baasjes wandelen veel met me en gaan regelmatig naar leuke en afwisselende plekken. Favoriet is Bussloo, helaas alleen van 16/9 - 30/4. Hier kan ik rennen langs het strand en af en toe het water in. Ik kom vaak in het hondebos van 't Leesten, de Spreng bij Ugchelen, de zandverstuiving van Kootwijk, het Mheenpark, het bos bij de Julianatoren, de hei bij Vaassen en Epe. Ook vind ik het leuk in onze eigen tuin. Deze is lekker groot.
Vanaf nu houd ik mijn belevenissen bij op deze site.