zaterdag 10 oktober 2009

Stront aan de broek

Ik ben net terug van een enerverende wandeling, althans voor mijn baas denk ik.
Nadat ik bij de wandeling een vogel, die niet kan vliegen en zo'n rare blauwe kuif heeft, heb opgejaagd, ging ik op het veldje in de buurt ballen aporteren. Tot zover ging alles goed. Ik kan echter zelf ook heel goed de bal wegtikken en er weer achteraan gaan. Dat ging twee keer goed, maar de derde keer vloog de bal de sloot in. Ik wilde hem pakken maar mijn baas zei overduidelijk NEE. Het was ook best steil. Mijn baas zou hem wel even pakken. Dat viel niet mee. Hij gingen zitten en voorzichtig liet hij zich zakken. Het gras was nat, dus broek nat. Dat valt nog mee.
Voorzichtig nog een stukje verder en hij had de bal. Joepie! Ik ging de bal weer aporteren. Toen ik terug liep naar mijn baas was hij ijverig aan het vegen op zijn broek met gras. Denkt ie soms dat zijn broek daar weer droog van wordt? Ik ging eens kijken. Ik rook gras maar ook iets anders: een andere hond. Aha........